Een renovatie voor
het merk ALKAS

Uitdaging

Maatwerk is bij Alkas geen loze term, maar een diepgewortelde toewijding die in al hun werk doorklinkt. Van bescheiden kasten tot complete keukens en zelfs volledige ruimtelijke transformaties, Alkas staat klaar met een flexibele aanpak die gedreven wordt door hun gedreven team met gezamenlijke passie. Door nauw contact worden klanten begeleidt in elke stap, inclusief ontwerpen door hun interieurdesigner en volledig op maat gemaakte productie in hun eigen atelier.

Dat was de boodschap die moest worden doorgetrokken in hun branding. 

Benadering

Het maatwerk, het dicht bij de klant staan, die persoonlijke touch. Dat zijn de belangrijkste zaken die voor Alkas naar boven kwamen. Dat gevoel werd vertaald en omgezet in een volledige huisstijl van ALKAS. 

Concept

Als grafisch concept kozen we voor het warme familiegevoel en de persoonlijke touch van Alkas te combineren met het perfectionisme die ze nastreven. De herkenbare rode kleur werd behouden, en werd in een warmer jasje gestoken. Het kleurenpalet werd uitgebalanceerd met een combinatie van koffie-zwart, wit en gebroken beige. De gekozen serif typografie ‘Aleo’, wordt ondersteund door het strakke “Quicksand” voor de ondertitels.

Beeldidentiteit

Elk project, van moderne werkplekken tot sfeervolle leefruimtes, wordt met oog voor detail en vakmanschap gerealiseerd. Alkas combineert esthetiek met functionaliteit, om een omgeving te creëren die professionaliteit uitstraalt en tegelijkertijd een warme, uitnodigende sfeer biedt. De foto’s bevatten veel lichtinval en stralen een warme huiselijke sfeer uit zodat bezoekers zich echt kunnen wanen in de voorgestelde projecten.

Social media

Voor de social media van Alkas kregen wij de opdracht om enkele gemakkelijk te gebruiken templates te ontwerpen. Deze templates zorgen ervoor dat de nieuwe stijl consistent wordt doorgetrokken in toekomstige posts, zodat de volgers van Alkas steeds een herkenbare en professionele uitstraling ervaren.

Uitwerkingen

Om het merk extra leven in te blazen hebben we een ‘vurig’ patroon voorzien en enkele uitwerkingen van mogelijke huisstijldragers zoals kledij, visitekaartjes en standenbouw. 

Voor FlavorFactory stopt het verhaal hier niet. We sloegen de handen in elkaar voor een samenwerking op lange termijn.

Interesse in een samenwerking?

×