Een volledige branding voor
het merk BuikjeVol

Uitdaging

Maatwerk is bij Alkas geen loze term, maar een diepgewortelde toewijding die in al hun werk doorklinkt. Van bescheiden kasten tot complete keukens en zelfs volledige ruimtelijke transformaties, Alkas staat klaar met een flexibele aanpak die gedreven wordt door hun gedreven team met gezamenlijke passie. Door nauw contact worden klanten begeleidt in elke stap, inclusief ontwerpen door hun interieurdesigner en volledig op maat gemaakte productie in hun eigen atelier.

Dat was de boodschap die moest worden doorgetrokken in hun branding. 

Benadering

Het maatwerk, het dicht bij de klant staan, die persoonlijke touch. Dat gevoel werd vertaald en omgezet in een volledige huisstijl van ALKAS. 

concept

Als grafisch concept kozen we voor het warme familiegevoel en de persoonlijke touch van Alkas te combineren met het perfectionisme die ze nastreven. De herkenbare rode kleur werd behouden, en werd in een warmer jasje gestoken. Het kleurenpalet werd uitgebalanceerd met een combinatie van koffie-zwart, wit en gebroken beige. De gekozen serif typografie ‘Aleo’, wordt ondersteund door het strakke “Quicksand” voor de ondertitels.

concept

Als grafisch concept kozen we voor het warme familiegevoel en de persoonlijke touch van Alkas te combineren met het perfectionisme die ze nastreven. De herkenbare rode kleur werd behouden, en werd in een warmer jasje gestoken. Het kleurenpalet werd uitgebalanceerd met een combinatie van koffie-zwart, wit en gebroken beige. De gekozen serif typografie ‘Aleo’, wordt ondersteund door het strakke “Quicksand” voor de ondertitels.